KONTAKTUJTE NÁS

mrazek BB, ZA, NR, TN
Ing. Mário Mrázek
Mobil: 0917 233 640
mmrazek@anatex.sk
danisovicova BA, TT
Katarína Danišovičová
Mobil: 0917 233 654
kdanisovicova@anatex.sk
kavuliakova BA, TT
Marcela Kavuliaková
Mobil: 0917 233 657
mkavuliakova@anatex.sk
chomik KE, PO
Ján Chomík
Mobil: 0918 115 258
jchomik@anatex.sk
REKLAMNÉ PREDMETY PRE KAŽDÉHO

KATEGÓRIE BLOGU

Branding technológie


Branding slúži na to, aby sa akýkoľvek „bežný" reklamný predmet stal práve reklamným predmetom, teda nositeľom loga alebo vášho posolstva. Branding doslova znamená značkovanie, samozrejme logom spoločnosti, produktu, alebo sloganom a prípadnými kontaktnými údajmi.

Braniding v sebe zahŕňa všetky možné technológie, ktoré slúžia na umiestnenie vášho posolstva na takýto reklamný predmet. Občas sa slovo Branding mylne zamieňa slovom „Potlač", ktoré ho do istej miery supluje a zahŕňa tým v sebe aj technológie, ktoré s potlačou nemajú nič spoločné.

Medzi najčastejšie metódy umiestnenia loga, teda brandingu, na reklamné predmety patrí:

Reklamná potlač

Tú môžeme ďalej rozdeliť na:

Tampoprintová potlač – sa používa na všetky druhy reklamných predmetov. Najvhodnejšie sú však tie, ktoré sú zhotovené z plastu, dreva a papiera. Takto zhotovený branding, je odolný voči bežnému oteru a používaniu. Negatívny vplyv na jej trvácnosť môže mať ľudský pot, ktorý dokáže byť značne agresívny a znižuje trvácnosť potlače. Tento druh brandingu nie je odolný voči silnému a intenzívnemu tepelnému oteru a dotyku ľudí, s agresívnym potom.

Potláčať sa môžu aj predmety vyrobené z kovu, keramiky, skla a tvrdených plastov. V týchto prípadoch sa používajú špeciálne tužidlá, ktoré zabezpečia dlhšiu trvácnosť potlače, ale nevedia zaručiť takú trvácnosť, ako iné technológie, ktoré sú na takéto druhy materiálov vyslovene určené (podľa jednotlivých predmetov to môže byť buď laser dekor, gravír, rotačná sieťotlač, výpal, alebo iné)

Sieťotlač – najčastejšie využitie je na potlač textilu, kde umožňuje potlač od 1 farby až po plnofarebnú potlač obrázku, prípadne iné efekty. Sieťotlač sa však veľmi často využíva aj na potlač papiera, plastu, kovu, skla a dreva, kde môžeme spomenúť produkty ako napr. tričká, dáždniky, plátenné tašky, kalendáre, novoročné pozdravy, diáre, samolepky, vizitky, igelitové tašky, poháre a a hrnčeky, a mnoho iného.

Rotačná sieťotlač – alebo rotačná potlač sa využíva na označovanie logom okrúhlych predmetov, ako sú napr. hrnčeky, popolníky a perá , po ich takmer celom obvode. Takto uskutočnená potlač na reklamné hrnčeky alebo popolníky je odolná aj voči extrémnym podmienkam, ako môže byť umývanie v umývačke riadu.

Sublimačná potlač – slúži na potlač špeciálnych predmetov, vyrobených výlučne pre túto technológiu potlače. Môžu sem patriť niektoré druhy textilu, ako sú športové tričká, alebo keramické produkty so špeciálnym povrchom. Sublimačná potlač dovoľuje potlač aj plnofarebného obrázku.

Digitálna tlač – veľmi moderná a v súčasnej dobe pretláčaná technológia, ktorá dokáže uskutočniť potlač takmer na každý reklamný predmet z akéhokoľvek materiálu a to dokonca vo fotokvalite. Jej výhodou je takmer neobmedzené umiestnenie potlače, či už cez spoje, prešívania na textile a ďalšou výhodou je možnosť potlače už od 1 ks a to aj v prípade potlače obrázku. Vzhľadom na to, že nie je potrebná takmer žiadna príprava, ako si to vyžaduje napr. sieťotlač, pri nízkych nákladoch vie byť cena veľmi zaujímavá. Nevýhodou je ale nízka produktivita, zdĺhavé nastavovanie predmetu pred tlačou a samotné pasovanie tlače a pri vyšších množstvách (nad 100 ks) veľmi vysoká jednotková cena za potlač.

Razba slepotlač – je technológia vhodná na kožené alebo koženkové predmety (diáre, peňaženky...), prípadne papierové predmety (razba na vizitky, tlačoviny,...), kde sa pomocou tlaku a teploty vtlačí vaše do materiálu. Tento druh brandingu je bezfarebný, pokiaľ sa nepoužije pri ňom niektorá z farebných fólií.

Transferová tlač a nažehľovanie – je čiastočne spojená buď so sieťotlačou, alebo digitálnou tlačou, kde sa samotný podklad, ktorým môže byť aj plnofarebný cmyk obrázok, alebo logo, nanesie na špeciálny prenosový papier, ktorý sa následne nažehlí na textilný produkt. Tento druh je vhodný na problematické predmety ako sú nylonové predmety, napr. športové tašky, dokladovky, kde je potrebné dosiahnuť viacfarenú potlač alebo vyššie krytie, ale aj na potlač dresov (v prípade potlače mien a jednotlivých číslic), šnúrok na krk (tzv. lanyardov), a iných predmetov.

Laser dekor

je vhodný na produkty z kovu, skla, dreva a niektoré plasty, kde sa pomocou laserového lúča vypáli logo priamo do materiálu. V prípade drevených predmetov je branding trochu akoby opálený, čo je spôsobené práve zvolenou technológiou a vlastnosťami dreva. Hĺbka loga pri drevených produktoch je asi 1mm. Farba loga u všetkých produktov, pri ktorých bol použitý laser dekor, či už sú to kovové, sklenené, alebo drevené, je v konečnom dôsledku daná vnútornou štruktúrou a skladbou materiálu. Nejedná sa však o žiadnu vadu, ale o jav, ktorý je úplne normálny a nie je možné ho zmeniť. Výsledná farba brandingu teda nie je ovplyvniteľná! Táto forma brandingu je bežným používaním neodstrániteľná.

Gravír

Môže sa použiť podobne ako laser dekor na predmety z dreva a kovu a niektoré plastové predmety. Logo je po takomto úkone akoby vyfrézované do štruktúry materiálu, čo spôsobí mierne linky v samotnej štruktúre loga. Farba loga je potom do značnej miery ovplyvnená práve farbou materiálu, z ktorého je predmet zhotovený. Mnohokrát sa môže stať, že farba brandingu je inej farby ako povrchová úprava predmetu. Nejedná sa však o žiadnu vadu, ale o jav, ktorý je úplne normálny a nie je možné ho zmeniť. Výsledná farba brandingu teda nie je ovplyvniteľná! Táto forma brandingu je bežným používaním neodstrániteľná.

Výpal loga

Používa sa na keramické reklamné predmety ako sú hrnčeky, šálky, taniere a iné. Na predmet sa najprv nanáša vrstva potlače cez prenosový papier, ktorá sa nechá neskôr vypáliť v peci pri vysokej teplote. Nevýhodou je, že pri tejto technológii nie je možné dodržať 100% zadanie farby, nakoľko tá sa počas vypaľovania v peci vždy mierne odchýli od pôvodne potlačenej farby. Naopak výhodou je, že tento druh brandingu je na predmetoch veľmi trvácny aj v náročných podmienkach, ako sú umývačky riadu a v prípade potlače hrnčekov, je možné dosiahnuť celoplošnú potlač predmetu prípadne umiestniť aj na uško hrnčeka alebo vnútro hrnčeka.

Vyšívanie

Je vhodné na branding textilných reklamných predmetov, buď tričiek, alebo polokošieľ, kde je gramáž min. 150g, alebo na textilné predmety, na ktoré nie je možné zhotoviť sieťotlač, akými sú napr. flisové bundy a vesty, prípadne vetrovky a iné. Novinkou je tzv. sublimačná výšivka, čo je vlastne logo alebo obrázok natlačený prostredníctvom sublimácie na kus textilu a ten je následne vyšitý na samotný produkt. Výšivka sa neodporúča na tričká s gramážou nižšou ako 150g, nakoľko môže dôjsť k tzv. stiahnutiu tričkoviny v okolí loga, čo je zapríčinené nedostatočnou hustotou tkania.

Pieskovanie

Metóda vhodná na niektoré druhy sklenených produktov, ako sú poháre, črpáky, popolníky a iné. Postup spočíva v narušení povrchovej štruktúry materiálu veľmi jemným pieskom, ktorý je pomocou stlačeného vzduchu striekaný cez upravenú fóliu na požadovaný predmet, čím sa dosiahne obrúseného efektu, ktorý je decentný a veľmi efektný v prípade, keď sa v pohári nachádza nápoj, ktorý má intenzívnu farbu.

Autor: Ing. Vladislav Klajban, Anatex, s.r.o. – Reklamné predmety

Neváhajte a kontaktujte nás už dnes e-mailom alebo telefonicky na tel. čísle 048/412 43 14. Vypracujeme Vám nezáväznú cenovú ponuku.

BLOG

blog1 blog2 blog3

Ako, prečo a kedy fungujú reklamné predmety?

Aké reklamné predmety vybrať?

Zaujímavosti o brandingu, potlači a grafike

NESTRÁCAJTE ČAS, ZAVOLAJTE NÁM

mrazek danisovicova kavuliakova mrazek
Banská Bystrica, Žilina
Ing. Mário Mrázek
Mobil: 0917 233 640
mmrazek@anatex.sk
Trnava, Bratislava
Katarína Danišovičová
Mobil: 0917 233 654
kdanisovicova@anatex.sk
Trnava, Bratislava
Marcela Kavuliaková
Mobil: 0917 233 657
mkavuliakova@anatex.sk
Košice
Ján Chomík
Mobil: 0918 115 258
jchomik@anatex.sk